1. Disi Gost, Eydis turnir je počeo...PRIDRUŽI SE! Hop

    => Pravila i prijava ~ O V Đ E ~
    => Linkovi na igre ~ O V Đ E ~
    => Pitanja i komentari ~ O V Đ E ~

    Girly~ TRENUTNI POREDAK ~Girly
    - update 20.11.2016.

Wod

Rasprava u 'Mač i Magija' pokrenuta od Vorpatril, 11. Svibanj 2007..

  1. Vorpatril

    Vorpatril Novi Član

    primjetih kako nema topica o world of darknes-u pa eto.
    ne znam kakva je politika sto se tice otvaranja topica, ali nadam se da nece biti obrisan. ako hoce nema veze.

    uglavnom, koga igrate, koji klan, pleme? naziv kronike itd....... naravno, ako igrate. :cool:
     
  2. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    one sa najduzhim....






    zubima :cool:

    :D
     
  3. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    Mozda je razlog nepostojanja WoD topica sto nitko odavde ne igra doticne igre, osim par ljudi koji ocajnicki traze storytellera :cool:

    Osobno nisam imao puno prilika za igrati, a i same igre mi nekako nisu sjele. Vukodlake nisam igrao, magovi i hunteri su fora, a vampiri mi nikako ne odgovaraju.

    Opcenito mi se puno vise svidjao stari WoD od ovoga novoga, ne toliko zbog spike sa gehennom i ostalim krajem svijeta, vec zbog izvrsnog fluffa. Fluff u nWoDu mi je lame u najboljem slucaju. Jest da je novi sistem bolji od starog, no josh uvjek je smeche :cool:
     
  4. Dremora

    Dremora Kreegah Bundolo

    bas chitam WoD i nekako su mi najbolji Promethean The Created...neak, ono...imaju uvjeta za dobru pirchu i roleplay..anyway, vampiri mi se najmanje svidaju, neak su pregay i bzze, ostali su mi solidni ^^.
     
  5. Raist

    Raist Novi Član

    Mozda je razlog nepostojanja WoD topica sto nitko odavde ne igra doticne igre, osim par ljudi koji ocajnicki traze storytellera :cool:
    Ja igram i vodim, nesto sto je u davnini licilo na nWoD, al posto niko drugi ne visi na ovom forumu nema bas potrebe imat topic tu :)
    Opcenito mi se puno vise svidjao stari WoD od ovoga novoga, ne toliko zbog spike sa gehennom i ostalim krajem svijeta, vec zbog izvrsnog fluffa. Fluff u nWoDu mi je lame u najboljem slucaju.
    Tu se savrseno slazemo, novi wod fluff je lame, a meni je stari drazi i iz drugih razloga, kao setting, ne kao sistem
    Jest da je novi sistem bolji od starog, no josh uvjek je smeche :cool:
    Novi sistem nije bolji, jednostavno su ga ljepse zaokruzili pa ispada balansiraniji, taj efekt su postigli i tako sto su fledgling vampira sveli na nivo jednog malo jaceg mortala pa igra gubi sam car supernaturala prvih 20ak sessiona, posto te skoro pa svaki bum na cesti moze prebit jer su ti poweri zak♥♥♥c, i moras se oslonit na svoje human skillove, pa ako nemas FicoTM( 5 dotova u str i 5 u melee) charactera, je bum skoro pa jaci od tebe. I dok su spajanjem hit i damge rollova izbjegli situacije da nekog pogodis u oko, al za nula damage-a(nije bas bilo pre cesto), sad imas situacije da expert marksman naokn 3 runde(max) snajpanja uspije fulat metu zbog povisenog dificulty-a(vidim dosta cesce), ili da nekog pogodis s rocket launcherom za 2 damage-a i tak... tako da su presli iz jedne ekstreme u drugu(obje lose), zato koristim da su high dotovi(4, i 5) auto successovi, isto kao i bonus od oruzja/orudja


    /rant done
     
  6. Sammael

    Sammael Knjižničar

    ja posjedujem sve nove knjige i mislim da je novi WoD prilicno dobar.
    Svakom njegovo.
     
  7. Dremora

    Dremora Kreegah Bundolo

    blago tebi...kod nas nema vise ni jedne knjige za kupit :(
     
  8. kalthir

    kalthir woof woof

    kupiti? :D

    moje wodovsko iskustvo proizlazi iz igre v:tm bloodlines.
    gayness novih malkaviana je turn-off. :(
     
  9. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    ja posjedujem sve nove knjige i mislim da je novi WoD prilicno dobar.
    Svakom njegovo.
    Pa ono. Dobar je. No stari je bolji :w00t:
     
  10. Belmorn

    Belmorn Master of Whisperers

    stari je imao odličnu priču... novi nisam igrao, al sam čuo da je samo sistem dobar
     
  11. Psychotic

    Psychotic Duck Mutant

    novi mi je wod cudan nekako , ne svidja mi se , a stari je oke , vampiri su mi oke , vukodlake nesto malo znam, igrao sam demon the fallen i to mi je odlicno , nije mi lose ni kindred of the east ,al to sam samo jednom igrao ..i tak :=)
     
  12. Sammael

    Sammael Knjižničar

    Mi uredno igramo Demon the Fallen u novom svjetu.
    A stari sistem je postao prevelik, prespetljan i totalno fight oriented.
    Novi je jednostavno zabavan za pocetnike i daje zaista goleme mogucnosti.
    Osim toga po starm sistemu i svim klanovima podklanovima i rasama, ispadalo je da na svakog morala dolazi pet supernaturala.
     
  13. Vorpatril

    Vorpatril Novi Član

    ja sam malo igrao gangrela i sad se prebacujem na fenrire. stari sistem mi je nekako laksi sto se tice borbe, a i za ostale stvari je onako, tak tak.....
    igra netko mozda mageve? mage mi je fora. zanimljiva tematika i to sve. samo se nikad nisam mogao zamisliti blizu magije..... vracanje, druidi i sl. da, ali klasicna magija mi uopce nije cool :unsure:
     
  14. ja ću magove isprobat kad-tad, interesantni su mi sami po sebi a i čine mi se prilično zatjevni, što mi je uvijek privlačno, malo napeti mozak. offtopic; izsličnih pobuda radije igram strategije nego pucačine, jer se više volim oslanjati na znanje nego na reflekse. Nisam još nikad isprobao vukodlake kaxpada al vjerujem da su na svoj način isto dobri, baš kao i hunteri za koje zamišljam da budući nemaju supermoći više ovise o domišljatosti i tehnici, a nisu ograničeni paradoxom/suncem/rageom kao natprirodni što ih čini jako dobrim izborom za nekog tko počinje igrati WoD...

    vampiri... rekao bih da su u novom svijetu 'sj♥♥aniji' nego ikad. imo kad su whitewolfovci vidjeli da njihova osnovna zamisao gothic horrora uvijek puši pred kill'em'all ekstazom, u novom su ih sustavu napravili kako čovjek gore reče slabijima (mada me čudi da on 'čar natprirodnog' svodi na to kolko si jači od ljudi) i, kako sad to opisat...
    ....a ono, čitav je koncept takav da je Humanity lakše gubit nego prije a pad na nulu je ravan smrti, budući te 1nostavno nestane i jedino preostane Zvijer. kak je ono pisalo?....
    "Vampire existence is constant struggle between the Man and the Beast. Whenever the Beast prevails, the Man weakens; when the Man wins, the Beast..... waits." I to je otprilike to.
    Ima tu još stvari; vampiri su po običaju na ratnim stazama s vukodlacima, koji ih također po običaju ownaju žmirećki, što vampire doslovno prisiljava na izolaciju u svom gradu jer je bilo kakva migracija preveliki rizik. Naglašavam ovo svom gradu; čak i s najboljim razlozima od najboljih, migracija je uvijek lošija od dvije mogućnosti. Možda se čini da bi dobro organizirani prijevoz vlakom riješio stvar, no kod vampirizma je catch to, što im on poprilično pojačava instinktivnu stranu ličnosti, što naravno znači da im je mnogo teže donijeti razumnu odluku kada je vjerojatan ulog njihov život jer su u konstantnom strahu za njega. Mislim ono, upali šibicu vampiru u blizini i već ga oblijeva znoj, to je jednostavno u njima, da se boje vatre i sunca, stotinu puta jače nego se ijedan normalan čovjek boji smrti - pri čemu imam na umu da nikom od nas nije baš prijatno razmišljati o gašenju života.
    Sav taj strah prirodno zatire slobodoumlje i potiče njegovu suprotnost, tako da kod vampira vlada zakon jačega, društveno uobličen u ekstremni feudalizam, odnosno apsolutizam. Zamjeri se šefu i leti ti glava; pokori se šefu i svejedno ti može odletjeti glava, čisto preventive radi, da ne bi postao previše ambiciozan 1noga dana, ili jednostavno jer si je šef zaželio 2gačijeg slugu. U takvom okruženju baš i nije neki gušt egzistirati, pogotovo ne na vijeke vjekova. A kao šlag za kraj, povećavanje Blood potencyja te tjera da se ili pretvoriš u kanibala i dođeš na odstrjel svim svojim kindredima (mislim kakvog se smisla ima kačiti oko teritorija dok superjaki luđak ide oko i sve nas po redu kolje...? teamup i idemo ga zatamanit!) ili legneš u torpor dok ne oslabiš dovoljno da možeš opet piti ljudski krv. A torpor je ono što je Belmorn u Oltaru tajni opisivao kao noćnu moru na Ntu, i tako par mjeseci, a ponekad i godina ovisi o koječem... Tako da ono, vampire je prilično sj♥♥ano igrati ako slijediš te neke osnovne smjernice.

    Sad, za novi mi je svijet ok upravo to što je, ajmoreći, prazan; stari se gradio dobrih deset+ godina i naravno da je cool i moćan, no sad ide novi koji će isto kroz par godina postati cool i moćan, kako će ga ljudi igrati i izgrađivati :laugh:
    Ako mi je do starog, niš me ne sprečava da zaigram u njemu i uživam :devil:
     
  15. Vorpatril

    Vorpatril Novi Član

    lijepo.

    i je. istina. vampiri su sj♥♥ani. :lol: pogotovu ako je storyteler ljubazan covo.... :lol:

    no u wod-u mi se najvise svidja (starom) to sto se mnostvo ljudi potrudilo napraviti jedan kompleksan svijet koji bi teoretski mogao funkcionirati u nasem (zbog cega se lakse uziviti) i puno prilagodjene mitologije i prica, primjera......

    idem sad.... :lol:
     
  16. Kron

    Kron Novi Član

    Igrao i vodio duze vrijeme.

    Puno mi je bolji stari svijet. Novi je.... ne znam jednostavno mi nije dobro sjeo. Nije los, upravo suprotno, ali stari mi je za 5 klasa bolji. Mozda me samo muci nostalgija ali...

    Nova pravila su oke i imaju fora novih stvari ali nista revolucionarno. Meni osobno su se vise svidala od D&D-a radi veceg naglaska na role play-u nego na H&S prenemaganjima.

    Primjetio sam da nitko nije spomenuo Wraith i Changeling!! Zar nitko to nije igrao?? Jako izazovne igre i zahjevaju ozbiljne igrace sto ih automatski cini odbojnima za dobar dio gejmera ali su odlicne :)
     
  17. Stari je svijet bio dark fantasy neznatno začinjen Zemljom, dok je novi Zemlja dobrano začinjena dark fantasyjem :)

    Ovim prvim želim reći da je faktor Zemljine povijesti i geografije bio bitan samo utoliko, što je olakšao postavljanje setinga za priču i na makro i na mikro nivou, i što se (ok šta je je) na cool način implementiralo izmišljene sheme u postojeću povijest; najbolji je primjer, uz postanak vampira od Caina nadalje, zaplet oko nastajanja Tremere klana; vjerojatno najjači trenutak starog WODa, makar što se vampira tiče \m/. No bez ikakve zabune, fokus je uvijek bio na vampirima (i 2gim nadbićima, ovisno što igraš) i njihovim međuodnosima (čitaj; klanju) dok je svijet kao takav bio uvelike marginaliziran; jedna raširena šala na račun starog WODa je da je u njemu na svakog čovjeka dolazilo po 5 nadbića, iako su ljudi po svim pravilima trebali činiti većinu jer kako bi jebiga inače svi ti vampiri i dlakovuci i magičari ostali skriveni od ljudskih očiju, ako ih je više??

    Stari je svijet (iako se to nije vidjelo dok ga zaista ne sagledaš iz više perspektiva - ne odigraš kroniku-dvije sa svakim od ponuđenih bića) također patio od neusuglašenosti između predložaka za alternativnu povijest koje su razne igre nudile, i to do te mjere da niti različita perspektiva svake kreature nije mogla dokraja objasniti tu neusuglašenost. Ovim vjerojatno nikom iskusnijem ne otkrivam toplu vodu al kad mi se već piše^^...
    Samo vampiri, npr., sa svojim mitom o Cainu i njegovoj djeci su bili teško prihvatljivi izvan judeokršćanskog kulturnog kruga. Istočni vampiri su zato nešto posve novo, što se samo u najširem smislu može nazvati vampirima; nastaju kao duhovi (neki nezavršeni posao ili neiživljena trauma u životu) ali se otjelovljuju i piju krv, i ne mogu se razmnožavati davanjem krvi nekom na samrti. Zapravo, ni na bilo koji 2gi način. A to su samo vampiri, i to bez afričkih (o kojima ne znam ništa)%I...
    S obzirom da svaka kreatura ima svoju priču, i s obzirom da u početku uopće nije postojala namjera stvaranja zajedničke jedinstvene mitologije, kasnije se mnogo toga moralo mijenjati, često na štetu unikatnosti svakog zasebnog bića i njegove priče. 3ća edicija Mumije je izišla prekasno da bi razvojno uhvatila korak sa ostalim kreaturama. Razvoj Utvare je pak posve obustavljen i donekle zamijenjen Orpheusom. Uglavnom, problema na svakom koraku.

    U usporedbi s njim, novi svijet od početka kreće kao tabula rasa; ljudska je povijest gotovo potpuno netaknuta u novim knjigama i sve se usredotočuje na ovdje i sada svakog bića koje su dosad integrirali u svijet. Dodavanje ljudi je po meni izvanredna ideja koju ni iskusniji igrači ne bi smjeli olako odbaciti, čak i ako namjeravaju igrati neko nadbiće; jer sad se po prvi put pruža prilika složiti uvjerljivi ljudski lik - što je imo bitno, jer sva nadbića započinju kao obični ljudi - pa ga uvjerljivo kroz igru mutirati u neljudski. Ili pak igrati čovjeka i njegovo probijanje kroz svijet daleko mračniji i stravičniji nego što se to i zamisliti dalo. Mislim da nitko tko zaista vrednuje roleplay kao takav ne može te mogućnosti samo tako odbaciti.

    A sad, povijest, mitologija, zapleti... ne, ne nedostaju mi i to zato, što još uvijek imamo fakn stari The Setting, nitko nam ga nije izbrisao iz kolektivne svijesti koliko znam - i uvijek ga možemo igrati s jednakim guštom koji je samo on takav kakav je pružao>:> dok bi sve te petljancije po povijesti samo preopteretile novu igru i još gore, izgledale (i vjerojatno i bile) inferiorno recikliranje starih ideja. Ovako je mnoogo bolje, za obje igre. Da, Krone i ostali, nostalgični ste... a zaš i ne bi bili, na stranu problemi oko uštimanosti mitova koji ionako nikom nisu uglavnom značili ništa, stari je wod bio sjajan:) ... ja osobno preferiram gledati prema naprijed, i u tom mi je smislu veći prostor novoga WoDa itekako po volji.
     
  18. Kron

    Kron Novi Član

    Potpuno si u pravu. :girly:


    Meni se svidalo sto su ukljucivali stvarnu povijest. Npr kada sam radio kronike za Dark Ages uvijek bi bile povezane sa povjesnim dogadajima, mape bi bile orginalne snimke ili skice stvarnih mjesta a samo igranje je skoro bila i lekcija iz povjesti. Nisam ocekivao od igraca da budu povijesni geekovi i da i oni znaju svaki povjesno tocan detalj iz igre, ali meni je bilo tako bilo zabavnije raditi kronike. Jednom sam poceo pisati pricu za Mumiju i to se na kraju pretvorilo u RP u starom Egiptu umjesto "sadasnjosti". Nazalost nismo to nikada odigrali.


    Razliciti mitovi su mi isto dobri. Ne postoji jedna glavna i sluzbena povijest i svatko ima svoje mitove. Pa na kraju i svaki vampirski klan ima svoje videnje Caina, antideluviana i prvih gradova. Toliko opcija otvara puno vise materijala za pricu i daje osjecaj da nista nije onako kako se cini. Gehena je mozda mogla biti i bolje napravljena ali sa situacijom kakva je bila mislim da su napravili odlicne knjige.


    Igranje ljudi je bila opcija i u starom WoD, iako nije bila toliko naglasena naglasena niti poticana. Ne znam za druge grupe ali u mojoj smo ih uglavnom koristili kao uvod u igru. U novom smo igrali samo kao ljudi (dok je napokon dosla knjiga za V:tR vec smo skrenuli u druge avanture i postali anti-vamp nastrojeni) dosta dugo.
    Igranje obicnih ljudi zaista daje neke odlicne RP situacije, ali ne znam koliko se to svida munckinima. Kao i u CoC uglavnom se bjezi i imas problema sa prihvacanjem stvarnosti.


    Novi WoD sigurno ima jos puno vise pozitivnih stvari za koje ne znam. Od kada se moja ekipa raspala nazalost vise nigdje ne igram. I dalje skidam sve knjige ali.... Neda mi ih se citati.
     
  19. A sad je stvar utoliko bolja, što sam možeš modificirati povijest po volji :laugh: iako mi je jasno da nakon manevriranja kroz mitove starog setinga nije baš lako sam uzeti stvar u svoje ruke... ratovi Tremerea i Tzimiscea su bacali jedno opako svjetlo - ili bi trebalo da kažem sjenku - na povijesna previranja u Ugarskoj/Hrvatskoj/Bosni/Rumunjskoj/Srbiji/Bizantu... iako mi nije promaklo ni nekoliko propusta; možda nisam dovoljno upućen, ali nigdje nisam našao ni riječi o invaziji Tatara, iako je to jedna od najvećih vojnih kampanja na tlu Europe tijekom drugog milenija, i iako se i te kako zna za lik i djelo Džingis-kana čiji su potomci vodili tu kampanju. A u starom WoD-u... ni slova. U najmanju ruku, ja nisam ništa našao.

    Osim toga, mitovi će sigurno biti iskovani malo-pomalo, zapravo ih već i ima no uvijek su prikazani... mitski, dakle kao nešto predavno da bi bilo dokazano kao povijest, tako da jedino možeš ili ne možeš vjerovati u stvar. No ovaj su put wolfovci potpuno zaobišli proceduru građenja klana na bilo kakvom čvrstom temelju, kao što su nekad svi klanovi imali svoju prošlost na kojoj su gradili svoju sadašnjost i budućnost. Vampiri u novom setingu ne mogu precizno zapamtiti svoje živote dok spavaju - a spavati moraju ako neće da ih koknu - i to ih ostavlja da lebde u vremenu i prostoru. Razlog je tome roleplayerski kako ga ja vidim; transformacijom u takvo biće totalno se sijeku veze sa ranijim životom, i uvelike potkopava mogućnost hvatanja koraka sa sadašnjošću, ukratko naglasak se potpuno prebacuje na vampire kao bića ukleta da se nastavljaju u beskonačnost; ne da žive, nego baš nastavljaju. U starom je taj aspekt vampirizma naprosto nepostojeći; vampiri 'znaju' sve i 'pamte' sve, njihov stav prema ljudima i otuđenje od njih je đir koji vidiš kod apsolutno svakoga (u RL i fikciji jednako) tko ima veliku moć, i u biti je jedina razlika spram ljudi ta, što teoretski mogu postojati dovijeka. U knjigama će autor bez beda moći oslikati izdvojenost i otuđenost vječnog postojanja, ali u RP igri većina će ljudi spontano igrati malo izmijenjenog same sebe. Što je u kontekstu WoDa ok dok si čovjek... no sa vampirima to ne prolazi. Njihova ukletost na ubijanje svoje bivše vrste za opstanak, nesposobnost za emocije itd, traži specifičan pristup u RP, tu velika povijesna pozadina tvog moćnog klana smeta. Zato što pruža oslonac, osjećaj identiteta i svrhe, nečega što animirani leševi koji iz noći u noć piju ljudima krv ne bi smjeli imati, koliko god jake magije imali. Zato su ih ovako okljaštrili... Moraš biti pomalo mazohist da ideš to igrati :D dobro, imaš saveze tj covenante, svaki sa svojim đirom pa to donekle spašava stvar, no to je samo kratkoročna pomoć; kad se probudiš iz nekoliko godina košmara na Ntu, možeš dotadašnjeg saveznika početi poimati kao smrtnog neprijatelja. Ili zaboraviti kojem si covenantu pripadao pa zabrijati s krivom ekipom. Ukoliko uopće preživiš prvi susret. Ukoliko uopće ustaneš; ne bi bio prvi čijim su lijesom 'utemeljili' novi most. Navodno je najmanje 10 proengleskih eldera uzidano u temelje Kipa Slobode.

    Damn ala sam se raspričao:p Wraith i Changeling rekao si? nisam... u vrijeme moje srednje igralo se (u sk) adnd i vtm i nešto dark agesa, a kad je ekipa otišla na studije, sve je opustjelo... tada se knjige još nisu skidale s neta a originali su bili skupi i malobrojni, tako da su upućeniji pričali o WtA i Megeu - samo je 1 session starog vukodlaka odigran a knjigu magova nikad nisam ni vidio - a ostalo su bila prepričavanja...
    Changeling je ako ja dobro pamtim nešto vilinsko :laugh: ...
     
  20. Kron

    Kron Novi Član

    Changeling: The Dreaming is one of Storyteller game series by White Wolf Publishing. It is a game of modern fantasy in which dragons, magicians, knights in shining armor and other even more fantastic creatures exist right alongside the mundane world - hidden from mortal view by humans' own disbelief. You play a changeling, one of the immortal fae who has taken on mortal form in order to survive in a cold, rational world. During the course of the game you tell stories of heroism and wonder, and struggle to hold onto the Glamour that gives you your power.
    Moderna bajka. Sve u svemu jako cudna igra ali meni je bila dobra. No izgleda da vecini nije pa je propala. Fae koji je izasao da Dark Ages ima neke slicnosti ali nije povezan previse sa ovime.

    Sada rade novu verziju za WoD 2.0 i izgleda obecavajuce. Drasticno izmjenjena i prepravljena mozda sada bude bila popularnija. Izlazi sljedeci mjesec.


    Ah dobra stara vremena prije neta..... Nekada sam mislio da je AD&D jedina rpg igra, a TSR unikatna tvrtka. :laugh:
     

Podijelite ovu stranicu