2. Spletke, postanja, drama, smijeh! Tko će biti najbolji čuvar Ravni? Možda baš ti Gost. Prijavi se. Želim biti čuvar ravni!
    Sakrij obavijest

Star Wars: The Force Awakens - Recenzija Filma

MarkaN // 19. Prosinac 2015. u 00:17
  1. MarkaN

MarkaN I'm Batman Illuminati

Nakon toliko godina, konačno! Dosta je bilo čekanja. Čekali smo sve ovo vrijeme i svi žele znati odgovor: Da! Nalik uzorima 80-ih, Star Wars je ponovno onaj dobri stari STAR WARS. Sila se uistinu probudila i jača je nego ikada. Ako je to sve što ste trebali znati, trk u kino dok još ima mjesta. Ako ne, krenimo lagano sa analizom...

Dugo nisam vidio toliko čudne i raznovrsne reakcije nakon svjetske premijere filma, međutim nakon što sam i sam pogledao film na domaćoj pretpremijeri, odmah sam shvatio sve. Ovaj film je pravi emocionalni rollercoaster. Od adrenalina i akcije, iskrenog smijeha i spontanosti do nesigurnih i napetih dvoboja, nevjerice, srce-drapajuće drame i izljeva nostalgije. Ovaj film sadrži to sve pa i više od toga.

Da neke stvari odmah razjasnimo: Nema Ewoksa, ni traga od Jar Jara, nema blesavih karaktera i nema apsolutno nikakvih sličnosti sa boljkama prequelsa. Također, nema Post-Credits scena što se šuškalo da bi moglo biti. Gotovo je kad je gotovo.

Novi astromech droid BB-8 odlično simbolizira svježinu koju The Force Awakens donosi. Novi oblik jednostavnosti i vrhunskog dizajna te uvijek nekako ima više do njega nego što se na prvi pogled čini. To je novo doba Star Warsa u srži i izgleda odlično.

Ovo je film što zakači gledatelja od samoga starta i ne pušta sve do kraja. Od prvih riječi uvodnog teksta do svega što slijedi nakon njega, nema ni trunke dosade. Čak i one sporije radnje su intrigantne i nebi imao ništa protiv da se čak i više zadržavalo te išlo u detalje Rey-inog samotnog života u kojem istražuje ruševine za djelovima i relikvijama samo da preživi, ili Finn-ovog problematičnog dana u životu First Order Stormtroopera. Humor je odličan i prirodan, točno kao u Originalnoj Trilogiji. Kada pogledamo statistiku, The Force Awakens zapravo je i najsmješniji Star Wars film dosada. Međutim daleko od toga da nema ozbiljnosti i drame. Iako se konstantno kreće, ne srami se stati na mjestu i pustiti gledatelja da upije doživljaj kada je to potrebno. Dva i pol sata filma doista su odlično iskorišteni, i to je ono što sam uvijek kao fan želio, da ima sadržaja i da traje. Kao što smo se i nadali, stvari su ponovno praktične i taj dobri stari osjećaj, kada se fantazija čini stvarnom, opipljivom, ponovno je sa nama. Akcijske scene konačno se čine uvjerljivima, pucanje je udarno i neuredno, lightsaberi režu ubojito i stvarno se čine kao ultimativno i nemilosrdno oružje. Kada su Tie Fighteri zavrištali u zraku rezajući oblake - naježio sam se.

First Order što je ostatak Imperija, stvarno je prijetnja veća nego ikada, a Stormtrooperi konačno nešto i pogađaju! No ne samo i to, već se znaju i boriti te su sposobni i taktizirati pa čak i uloviti heroje ove priče. Uistinu je osvježavajuće vidjeti ih kao prave vojnike dok film još ide i u detalje života Stormtroopera pričajući priču iz njegove perspektive i to je jedna od stvari koje smo samo sanjali dosada kao fanovi.

Kylo Ren je sve samo ne tipični zlikovac. Nisu lagali kada su rekli da takvog još u Star Wars filmovima nismo vidjeli. Radi se o kompleksnom karakteru čija prošlost se veže uz čitavu priču te nas ostavlja sa još više pitanja kada ga i upoznamo. On ima motive, ima ljudskost (makar izopačenu) i doslovno izvlači reakcije od gledatelja. To je zlikovac kojeg volite mrziti. Pored njega stoji Hux i da budem iskren, nije puno više od mlade verzije Tarkina ali ima potencijala i služi svrsi mada smo očekivali više od njega. Isto vrijedi i za Phasmu, dobra je, vrlo dobra, ali je totalno sekundarni karakter u ovome filmu, stoga nemojte očekivati puno više od nje.

Stara garda rastura!
    Chewie je Chewie, Han Solo je Han Solo 100% i taman dobivamo priliku vidjeti ih u novim avanturama kao i naslutiti što se zbivalo sa njima u međuvremenu. Leia je uistinu Leia, mada puno starija, umorna od beskrajne borbe i burne prošlosti i dalje ima svojih momenata u kojima prepoznajemo ju kakva je i nekad bila. Iako su zbivanja nakon Epizode VI obavijena misterijom puno toga se da naslutiti pomoću izvrsnih dijaloga odrađenih pod filozofijom - manje je više, te funkcionira odlično. Luke JE u ovome filmu, međutim to je sve što ću zasada reći.

Prepuštanje priče od starijih likova mladima odrađeno je vrhunski. Kada nam je jednako drago vidjeti nove likove kao i starije onda je jasno da se radi o zlatnoj sredini.

Rey, Finn i Poe su jednostavno odlični i pravo pogođeni. Svaki od njih je jedinstven na svoj način. Rey je pažljiva, skromna te aktivna i radišna. Finn je dobar i častan, dok je Poe tvrdoglav i neustrašljiv, no također razuman i duhovit. Svo troje su simpatični i interesantni te kemija među njima jednostavno funkcionira i funkcionira odlično.

Maz Kanata i Snoke su CGI karakteri te mrzim to reći, ali baš se i ističu kao takvi. Nije to previše primjetno ali je primjetno i možemo se samo nadati da će ekipa proraditi na tome u budućnosti. O njima kao karakterima - to je već druga priča. Interesantni su, misteriozni i privlače gledatelja da ih pozorno sluša.

Od nedostataka ovoga filma spomenuo bi manjak novih brodova te letjelica općenito, kao i Starkiller bazu, no ne iz razloga na koje mislite. Usprkos drugim mišljenjima ja mislim da Starkiller itekako ima svoje mjesto u ovome filmu i da treba biti tu. Problem je što nismo vidjeli dovoljno. Sjetite se koliko se vremena provelo u Epizodi IV na Zvijezdi Smrti. To nije samo lokacija i tu se puno toga više moglo napraviti. Još jedna od boljki su neki preočiti dijalozi što potpuno nepotrebno nam dodatno govore stvari koje bismo ionako sami skužili što bi naravno, rezultiralo sveukupno boljim doživljajem. Na sreću malo ih je ali ipak je zasmetalo. Što se radnje tiče, moglo bi se naći nekoliko točaka koje se čine kao predobre slučajnosti, no sa druge strane puno je toga u sveukupnoj priči što nam još nije razjašnjeno te ovisi kako će se radnnja kretati i otkrivati u budućim filmovima, stoga lako je moguće da smo neke stvari i sami propustili.

ep7trailer-bandicam 2014-12-18 22-06-58-391.jpg

Ironično, jedina stvar što je bila odlična u Prequelsima ovdje je lagano podbacila. Soundtrack je vrlo dobar, ali da budem iskren briljira samo u nostalgičnim, laganijim temama. Nema novih dinamičnih hitova poput Imperial Marcha ili Duel of the Fates. Služi filmu odlično, no to bi bilo to.

Lokacije su apsolutno prekrasne i usudio bi se reći da je ovo najbolja paleta lokacija od svih dosadašnjih Star Wars filmova. More pijeska što grli pale Star Destroyere, post-apokaliptična pustinjska tržnica, otok obavijen vodom i zelenim šumama, prljavi interijeri broda, visoko tehnološki grad, snijegom obavijene šume i krajolici... Jednostavno prekrasno.

Film je snimljen uistinu vrhunski. Način na koji kamera prati zbivanja sa karakterima i oko njih je pravo znalački. Zna se fokusirati na bitno ali također i dozvoliti da se vidi sve što vrijedi vidjeti. Naprimjer, onaj kružni kadar kada kamera prati Poea kako silazi sa X-Winga te sreće Finna, nastavlja sa njime kako ide dalje - je ništa drugo nego majstorski. Vidi se što se događa, vide se oni te sve ostalo oko njih - sve u jednom jedinom potezu.

Akcija u zraku je nevjerojatno dobro odrađena i čini se kao da trzajuće kamere i ostale neukusne besmislice nikada nisu ni postojale. Stoga ne radi se samo o odličnom Star Wars filmu, nego o odličnom filmu općenito. TAKO se snima film!

Sila je jaka i donijela nam je Star Wars kakav smo priželjkivali i kakvome smo se nadali. Budućnost je tu i konačno možemo odahnuti. To je to!

May The Force Be With You

Posljednje uređivanje: 19. Prosinac 2015.
    Lady Charlotte se sviđa ovo.
Roker, gamer, fantasy i SF fanatik sa dobrim okom za detalje i čitanje između redova, alergičan na površnosti, nedostatke kreativnosti i prosječnosti. Stvorio Lock´N´Load - nezavisni hrvatski gaming portal, kao kreativan i kvalitetan odgovor na ustajale i generične komercijalne gaming stranice, sad je već veteran domaće gaming scene, a među ostalim pisao je i članke u časopisu Plan B. Trenutno umirovljen što se tiče aktivnog pisanja, no ipak bez obaveze napravi tu i tamo neki članak za GoodGame.hr kao i Eydis te piše razne članke istih tematika na engleskom na svom blogu - MarkaN's BLog.
porta2_tags:
    1. Belmorn
      Belmorn:

:facepalm:
      ovo nije recenzija, ovo je nešto što bi mi prosječni obožavatelj mogao izrecitirati nakon filma.

Decadent Sympozium se sviđa ovo.
    2. MarkaN
      MarkaN:

Ok, pokaži mi onda "pravu" recenziju.

3. Ivanhoe
      Ivanhoe:

Često su mi draže recenzije prosječnog obožavatelja jer se takvim i ja smatram do onih koji rade filozofiju od svake rečenice i kuta kamere, no neću čitat prije filma jedino ako je spoiler free. :ok:

MarkaN se sviđa ovo.
    4. MarkaN
      MarkaN:

Ova je kompletno spoiler free, ne brini. Da ima ikakvih spoilera naglasilo bi se :)

5. Belmorn
      Belmorn:
    6. Ivanhoe
      Ivanhoe:

Najbolje da to pokažeš u praksi Belmorne, pusti howto-e pa ćemo iz prve ruke. :ball:

7. Belmorn
      Belmorn:

Pisao sam dovoljno recenzija u svoje vrijeme, ali i onaj post u topicu je konstruktivniji od ove recenzije

8. Ivanhoe
      Ivanhoe:

Vjerujemo ti, no prebaci to u neku zasebnu temu, point je taken tak da dosta offtopica.

9. Belmorn
      Belmorn:

Ok, ja sam dao komentar na recenziju gdje je tome mjesto a sam film u topicu kojem he to odgocaralo. Nikakav offtopic, samo sam ti dao do znanja da se ne osjećam pozrebnim dokazivat sposobnost

Decadent Sympozium se sviđa ovo.
    10. MarkaN
      MarkaN:

Not quite, but allright.

- Kao prvo nisam htio napisati nešto filmofilski uštogljeno.
      - Kao drugo citat tipa "Han Solo je Han Solo 100%" je točno ono sam mislio reći i što je ljude zanimalo (jer naravno, bili su zabrinuti kako će se Harrison Ford naći u povratničkoj ulozi) i time sam rekao sve što se treba znati bez da sam ulazio u daljnje detalje i otkrivanje scena.
      - I kao treće: Onaj članak je sam sebi kontradikcija, kako bi ga čovjek mogao ozbiljno shvatiti?

11. Belmorn
      Belmorn:

Uspio si u naumu, jer niti je filmološki/filski "uštogljeno", niti je konstruktivno. Zato sam i rekao da je ovo tekst koji bi očekivao usmenom predajom nakon samog filma, puna je nedefiniranih mišljenja i škrtog vokabulara.
      Han Solo je primjer tog izražavanja u kojem se ne nazire ni sposobnost detaljnije analize ni sposobnost iznošenja vlastitog mišljenja.

Povisi si standarde, nauči gledati više aspekata filma kada ga seciraš i analiziraš. Proučavaj druge kako pišu, otkrij nove izraze i kako ih koristiti u tekstu da preneseš čitatelju svoju misao na pitki ali precizni način.

Ne mogu ni ja tvoju recenziju shvatiti kao neko ozbiljno štivo. Pod "ozbiljno" ne mislim na "strogo i bez humora", nego na nešto vrijedno razmatranja.

Stream of Consciousness i Amarok se ovo sviđa.
    12. mrzovoljni trol
      mrzovoljni trol:

LoL, ovaj Belmorn je svakim danom sve veći debil.

Faint Smile i Strahozec se ovo sviđa.
    13. Strahozec
      Strahozec:

[​IMG]

Belmorn se sviđa ovo.
    14. Ivanhoe
      Ivanhoe:

Štaeovo, jel se moraju lockat komentari. Ko bi reko da je recenzija kontroverznija od filma. :ball:

15. Belmorn
      Belmorn:

svaka rasprava je dobra, ako nije ad hominem

16. Montheus
      Montheus:

Evo, i ja jučer pogledah taj famozni Star Wars, pa rekoh da si uzmem slobodu izraziti svoje mišljenje... film, po mom mišljenju, nije ništa posebno. maximalna ocjena 6.5. Bazira se na efektima, što je i bilo za očekivati, pa se ne može previše reći da je baš povratak na stare epizode. Jest na tragu starih epizoda, miriše to pomalo na staro (pjeskovit landscape, Rayina odjeća, bježanje droida, et cetera) ali povratak na staro? Ne baš.

Nadalje, jasno se vidi da je film sniman za modernu publiku i moderan način prikazivanja. 3D je okupirao sve i SW se nije snašao ništa bolje niti lošije od ostatka društva filmova izdanih u posljednjih nekoliko godina, koliko je 3D na snazi. Postoji nekoliko dobrih scena, snimanja iz nestandardnih kutova da bi se dobio efekt dramatičnosti, ali ništa što već nije viđeno ili (još manje) odrađeno.

Scenarij je nešto bolji od prethodnih epizoda (I, II, III) i zbog toga moram povisiti ocjenu. Disney zna svoj posao i produkcijska kuća je ubacila dobar dio svoje uigrane sheme u humor, opaske i samu radnju filma, što znači da - kao uvijek - imaju dobro oko za detalje i ispunjenost priče. Što se tiče samog filma, ako ga gledamo kao standalone, svako pitanje je pronašlo svoj odgovor.

Ono što me iznenadilo je soundtrack. Po meni najjača karika filma jer je potpuno klasičan; što je čudno, ali i vrlo zanimljivo. Dakle, nema efekata na instrumentima, nema kojekakvih dodatnih, nabrijanih zvukova a la Hans Zimmer, već je soundtrack snimljen na potpuno klasičan način gdje jasno čujete violine, viole, harfe i sve što pripada simfonijskom orkestru. Osjećaj je malo čudan, budući da je film pun specijalnih efekata i na prvu je zvuk sa onim što vam oči vide malo teško spojiv, ali kad se sistem navikne, ispadne vrlo dobro. Zanimljivo, u svakom slučaju.

O glumi neću previše govoriti, ali, po meni, nije loše odrađeno. Naravno, za mene ovaj film neće postati klasik, ali to mu, koliko sam shvatio, i nije cilj. Ono što mi smeta kod filma (i kod cijele franšize, zapravo) je cijelokupna melodrama koja se odvija oko rodoslovnog stabla Lukea, Han Sola i Leie; sad se tu našao i novi negativac koji je sin Sola i pronceze (generalice, sada) i sve to dobiva neku vrstu melodramatičnosti, pa sam u jednom trenutku dobio osjećaj kao da gledam neku od turskih ili španjoloskih sapunica.

Već kad smo kod lošega, moram spomenuti i neke scene koje nevjerojatno snažno podsjećaju na druge radove koje smo viđali na ekranima. Više nego jedna scena podsjeća na Game of thrones, postoje naznake LOTR-a, jedna me scena strahovito podsjetila na Back to the future, a čini mi se da sam negdje na samom kraju filma vidio i Aryu. :D Jednako tako loše su i scene mačevanja; otkako je Bob Anderson otišao, na ekranima se vidi jako malo dobrog i realnog mačevanja. Ovaj je film jedan od jačih primjera toga.

Sve u svemu, film je gledljiv. Ako se zanemare neki detalji i ako se jednostavno ode u kino da bi se pogledalo film kao i svaki drugi, bez puno očekivanja i entuzijazma, iz kino dvorane ćete izići sretni. I naravno, ako ste zagriženi fan koji ne smije propustiti ni najmanji detalj vezan za SW (a već ionako predugo čekate na nastavak). Isplati se otići u kino, ali ne i pogledati film još deset puta na laptopu. Ima za to i boljih uradaka.

Lady Charlotte se sviđa ovo.
    17. dorca vorbarra
    18. MarkaN
      MarkaN:

"The first time I saw it I thought the movie was good, but very safe and derivative. But then I thought more about it. Then I saw it again. Now I have come to the opinion that it's brilliant. It has a simple well trodden shell that kids and those new to Star wars can enjoy, but the core story is about relationships, loss, isolation, hope, and love. In this plot, Abrams tells a story in few words with much of the depth and beauty coming in what's not said, but implied or expressed in body language. It is like a great piece of music where the rests and quiet parts are as important as the notes actually played. And the acting and chemistry was outstanding."

19. Obi
      Obi:

Slažem se sa viđenjem filma MarkaN-a. Vidi se da je čovjek obožavatelj, a i ja sam također. Film sam pogledao jednom, uživao 100% i jedva čekam da gladam još pokoji put. Pogledao sam svaku epizodu puno puta, ali trenutno mi je epizoda VII omiljena. Ako bih morao tražiti dlaku u jajetu, rekao bih da je to određeno ponavljanje tj. epizoda VII u nekim aspektima dosta liči na epizodu IV. Meni osobno to nije ni najmanje zasmetalo. Ovom filmu dajem ocjenu 10 (kome ću ako neću SW-u). Od nastavaka očekujem da me oduševe još i više. Malo sam zbunjen relativno velikom brojem negativnih reakcija na ovaj film s obzirom da ovaj film ima sve što smo voljeli u starim epizodama (IV-VI) i to još tehnički bolje urađeno. Doduše, ne mogu svi sve ni voljeti. Ako ste fan ne dajte da vas išta pokoleba u uživanju. Ionako vam je vaše sopstveno mišljenje vjerovatno najvažnije :-)

MarkaN se sviđa ovo.

Podijelite ovu stranicu