1. Disi Gost, Eydis turnir je počeo...PRIDRUŽI SE! Hop

    => Pravila i prijava ~ O V Đ E ~
    => Linkovi na igre ~ O V Đ E ~
    => Pitanja i komentari ~ O V Đ E ~

    Girly~ TRENUTNI POREDAK ~Girly
    - update 20.11.2016.

Prekompliciranje U Kampanjama

Rasprava u 'Mač i Magija' pokrenuta od Asharak, 29. Srpanj 2007..

  1. Asharak

    Asharak Novi Član

    Ajmo hipotetski:
    Recimo da je jedan DM napravio planet za svoje PC-e i napučio polove s rasom dragon-peoplea, 7 plemena sa različitim fizičkim atributima i pogledima na svijet, razvio njihovo društvo i odnose tako da bi neki PC čisto komotno mogao igrati jednog i roleplayat ga kak spada, napravio mape njihovih gradova i napisao priručnih njihovih najčešće korištenih riječi i onda tek shvatio da nema blagog pojma kako ih uklopiti u kampanju. Kako uopće dovesti igrače do njih i kaj s njima raditi kad ih dovede. I kako ih zapravo vratiti iz svoje glave na njihovo mjesto na samom planetu. Uzevši da na ostatak kampanje nije potrošio ni sekundu vremena, bivši prezauzet razvojem svoje pet-rase.
    Ovo se može primjeniti i na DM-ove koji ispisuju imena svih peasanta u gradu, razvijaju background questgiver-prosjaka u slučaju da ga PC-i odluče pitati tko je i otkuda je i, kao što u descriptionu piše, posvećivanje više vremena na apprentice-yearse glavnog evil wizarda kojeg će fighter partyja rasjeckati u nekoliko udarca čim se probije kroz zid skeletona nego na njegov lair kojeg će party istraživati 2 sessiona. Jeste li vi takvi DM-ovi i da li vam to smeta u gradnji kampanje, te da li to vaši PC-i znaju cijeniti?

    Pošto mi je ovo prvi post, da se i predstavim. Asharak, osuđen na vječno DM-ovanje nad grupicom od 3 playera koji bi silno htjeli biti roleplayeri, ali im je puno lakše hack&slashati. Također novopečeni LARPer bez iskustva i tester random RPG sistema koje nikad neće iskoristiti. Drago mi je.
     
  2. Belmorn

    Belmorn Master of Whisperers

    zato ja nikad ne pripremam kampanju kad vodim... eto, rekao sam
    sve se svodi na (ne tako) lukavu iluziju da su odgovori na sva pitanja u mojoj glavi.

    nema smisla pripremat kampanju previše u budućnost ili u detalje koji vjerojatno neće doći do izražaja...
    po meni je najbolje imati neki kostur i osnovnu ideju što bi se trebalo odvijat na sessionu, a dalje pustit da stvari teku prirodnim putem.
     
  3. Tyronius Mook

    Tyronius Mook Sundryan Dungeon Master

    Ja sam DM koji dosta razrađuje sve u svojoj kampanji, tj barem se trudim to raditi.. Od mjesta na kojima se igra, negativaca, pa do samih mapa dungeona koje sam crtam i razrađujem do detalja..

    Iako aktivno dm-am više od godinu dana, još do sada nisam baš doživio da mi playeri cijene moj trud. Dapaće, imao sam par neugodnosti kada sam se posve razočarao, ali sam ustrajan i sada sam preuzeo malo manje definirani stil vođenja kampanje, puštajući playerima da idu kuda žele i rade što hoće, uzrokujući posljedice shodne svome ponašanju. Ne vodim ih po nekoj zadanoj prići od toće A do toćke B, nego im dajem opcije koje mogu preuzimati, no koje opet zahtijevaju pripremu..

    Sadašnja ekipa mi je dobra, i zasada mi se ćini da cijeni moj trud, barem u tome što kad se igra, onda se igra. Do sada se doduše nisu baš zainteresirali za sitnije detalje i povijest lokacija u kojema se nalaze, ali ako žele završiti kampanju, prije ili kasije će morati :ninja:

    No iskreno, najaći razlog zašto ja razrađujem većinu stvari u svojoj kampanji je za moj osobni gušt. Ako mi igraći kojim slućajem to pohvale, još sam sretniji, ako ne, barem ja znam koliko je fantastićan moj mali privatni svijet..

    E da, Asharak, dobrodošao u eydis zajednicu!
     
  4. Sherpa

    Sherpa Legenda

    po meni je najbolje imati neki kostur i osnovnu ideju što bi se trebalo odvijat na sessionu, a dalje pustit da stvari teku prirodnim putem.
    Apsolutno se slazem, improvizacija na vec postujuci kostur koji nije potrebno da nuzno bude zapisan. Pustiti playerima da rade sto god zele, jer ipak oni ce jedini osjetiti posljedice svojih akcija.

    Meni je vazno da u kampanji akcije mojeg lika imaju nekakvog utjecaja na razvoj dogadjaja i kada znam da cu ispastati ako napravi nesto neprimjereno.

    Ne patim na detalje kod NPCeova, vise volim glupave sitnice koje se smatraju nevaznim i mogu se inovativno iskoristiti :lol:

    BTW :ninja:
     
  5. Asharak

    Asharak Novi Član

    Hm. Improvizacija. Moram priznati da nikad svojevoljno nisam probao, a kad jesam onda je to bilo zato jer nisam očekivao da će taj session toliko daleko dogurati :lol: Ali je dobro ispalo.

    Ja osobno DnDam od mlađih dana, dok je još treća edicija bila funkcionalna (kako mi je bilo teško shvatiti da mi više ne treba ambidexterity...) ali nam se kampanje, ko uklete, raspadnu nakon jednog-dva sessiona. Obićno zato jer DM želi isprobati nešto novo i divlje, nekad zato što smo svi gledali jedan anime (FMA ahem) i jer su svi htjeli biti likovi iz said animea, ili jednostavno jer smo preskočili jedan session (škola, obaveze) i nitko nije imao pojma kaj smo zadnji put radili. Iz čega je proizašao i njihov strah od character sheeta kojeg trebaju nanovo ispunjavati svaki session.

    But I digress. U konkretno ovom primjeru sam se na kraju odlučio za nešto kosturski s par glavnih eventova i trekkanje kroz džunglu ostatak vremena but alas, došlo ljeto i mi svi na svoju stranu - ja prek oceana a oni na obalu. Pa nisam stigao isprobati. Ali me zabrinjava situacija u kojoj oni ne bi otišli tamo gdje ja hoću nego, na primjer, u srce džungle. Ili otiđu tamo, naiđu na prvi scouting party i umjesto da popričaju povade svi swordove i bowove i napucaju im fireball u glavu. Sherpa, Belmorn, vama se to ne čini problemom? Da bi playeri nešto tako destruktivno mogli napraviti i pritom usmrtiti sebe ili važne NPCeve? I samim time srušiti kampanju. Ili je to nužni rizik?

    Inaće, hvala na warm greetinzima, nadam se da ću uspjeti pridonjeti nešto općenitoj dobroj atmosferi na forumu.

    Edit: @Sherpa - moji PCevi to uglavnom ne kuže, neće ići nešto mijenjati sami i možda malo i očekuju da im bacam battleove pred noge i railroadam ih. Al to je njihov problem :ninja:
     
  6. Sherpa

    Sherpa Legenda

    Ali me zabrinjava situacija u kojoj oni ne bi otišli tamo gdje ja hoću nego, na primjer, u srce džungle. Ili otiđu tamo, naiđu na prvi scouting party i umjesto da popričaju povade svi swordove i bowove i napucaju im fireball u glavu. Sherpa, Belmorn, vama se to ne čini problemom? Da bi playeri nešto tako destruktivno mogli napraviti i pritom usmrtiti sebe ili važne NPCeve? I samim time srušiti kampanju. Ili je to nužni rizik?
    I kroz improvizacije im das hintove. Mozes im dati hintove u obliku nekih tragova da ih odvedes tamo gdje zelis.

    Isukali su maceve, pobili scouting party. Tu se postavlja pitanje kakve ce to posljedice imati o kojima oni ne razmisljaju. No ako se u tom procesu poginu to je apsolutno njihov problem jer su oni zapoceli bitku, a protivnik se je samo branio te ih usmrtio.

    E sada mi objasni pojam vazan NPC. Nadam se da pod time ne mislis "onaj NPC koji je toliko imba jer ga DM favorizira ne ce nas pobiti ako ga dirnemo" koji ni pod svaku cijenu ne smije poginuti. Cek malo? I sto onda ako pogine? Sto ako ga recimo uhvati infarkt i umre prirodnom smrcu? Jer to znaci da se automatski kampanja mora raspasti? Ne! Improviziraj, ima toliko opcija.
     
  7. Asharak

    Asharak Novi Član

    Važan NPC = starješina nekog sela koji im daje questove i koji, recimo, ima neku kćer koju su oteli zmajevi ili nešto slično. Vođa said scouting partyja koji bi ih branio sve do grada od napada suparničkog plemena i tamo ih upoznao s kraljem, a ovak ne mogu ni ući u grad bez da ih išaraju strelicama. Gadno bi im zagorčalo živote, neke stvari bi flat out onemogućilo, ali moram priznat da što više ovo pišem to mi se više ideja sviđa. Da ih namučim ko konjeve jer nisu htjeli uzeti moj shortcut. Lesson learned, a ipak su došli tamo gdje su htjeli.
    Što se tiće über-NPCeva, takvog sam imao samo jedanput, i bio je neki dashing, daring rogue tip koji je trebao služiti kao friendly competition i kao inicijator nekih questova (Ebberon, preoteo je lightning rail kad su dolazili u Sharn - klasika :ninja: ali se pokazao prejakim i zbrisao je iz vlaka). To pokušavam izbjeći jer koliko god je lik fora, ipak mi dosadi nakon nekog vremena njegov koncept i onda mi nije preveliki bed da ga ubiju, a do tad je već poslužio svrsi.

    E, sad mi se baš radi nekakva avanturica... nekaj s zmajem. Hvala na inspiraciji. I šutu u rit da se s njega dignem i počnem nekaj i raditi.
     
  8. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    Dijagnoza: ti (DM) i playeri imate različite ideje oko toga što bi igrali. Uz takvo stanje, nemoguće je igrati i zabaviti se kak spada. Kampanja će se raspast nakon par sessiona. Nekome neće biti zabavno, neko će popizdit jer mu je krepo lik ili omiljeni NPC.

    Rješenje: pričaj sa playerima što bi htjeli igrati. Ponudi im nekoliko mogućih kampanja. I onda vodi ono što im se najviše sviđa. Nikako nemoj napraviti kampanju oko neke svoje ideje ukoliko nisi popričao sa playerima oko toga. No ključno je da vodiš nešto što se sviđa i tebi i njima. Ako se tebi ne sviđa ono što se njima sviđa, i obrnuto, ništa ti neće pomoći. Jedino rješenje u tom slučaju je da si nađeš drugu ekipu. Ne možeš igrati sa ljudima prerazličitih ukusa i ideja oko stvari.

    Odgovor na prvi post: hehe, zabavio si se. Nažalost, nikad nećeš imat koristi od toga u igri, osim ako ne startaš kampanju u kojoj svi igraju te dragonmene ili whatever, i cijela radnja se odvija u toj zemlji :unsure:


    Savijet za lako DManje: isplaniraj kostur avanture, najbitnije točke. Nemoj planirat nekakvu priču tipa sada će playeri otići tamo, dogodit će se to i to, pa nakon toga ono drugo... E pa neće. Playeri će napravit nešto deseto. Ako isplaniraš komponente avanture u smislu da ih opišeš kako se ponašaju u odnosu na određene poticaje, koja im je svrha i slično (barem u svojoj glavi, dakle neka generalna ideja o NPCevima i stvarima koje se događaju), jednostavno odgovaraš na akcije playera onako kako bi se te stvari ponašale prema njima u datim okolnostima. A na papir staviš najbitnije postulate o tome što će se dogoditi sa nekakvim adventure-critical komponentama ako se dogodi nekoliko poticaja koji otprilike pokrivaju većinu ostalih. Ako ti se dogodi da playeri naprave nešto nepredviđeno, jednostavno se zamisliš "a kako bi na to reagirao objekt kojemu su to napravili". I odrediš da se dogodila najrazumnija stvar od svih mogućih koje ti padnu na pamet.
     
  9. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    Ja osobno DnDam od mlađih dana, dok je još treća edicija bila funkcionalna (kako mi je bilo teško shvatiti da mi više ne treba ambidexterity...) ali nam se kampanje, ko uklete, raspadnu nakon jednog-dva sessiona. Obićno zato jer DM želi isprobati nešto novo i divlje, nekad zato što smo svi gledali jedan anime (FMA ahem) i jer su svi htjeli biti likovi iz said animea, ili jednostavno jer smo preskočili jedan session (škola, obaveze) i nitko nije imao pojma kaj smo zadnji put radili. Iz čega je proizašao i njihov strah od character sheeta kojeg trebaju nanovo ispunjavati svaki session.

    prvo i osnovno: welcome :)

    drugo: ja npr takodjer DnDam od mladjih dana, josh dok je druga edicija bila i ostala ftw!!1, i grozim se i jezhim svaki put kada mi playeri ili neki novopecheni DM kazhe kak on ne zna vodit nish drugo osim 3rd-a. No vidio sam dosta primjera toga o cemu govorish (anime-idnih likova...Kenshin wannabe, Alucard wannabe, kak-se-zove-onaj-lik-iz-berserka? wannabe, itd...) i svaki put je to bila katastrofa.

    Moji savjeti (iako znam da prvi ziher neces poslusat :P):

    - odjebi 3rd edition. predji ili na 2nd edition AD&D \m/...ili na Gurpse :P (mislim da ovu stavku ne trebam previshe elaborirati) ^^
    - NEMOJ raditi encountere u kampanji prema party levelu. Screw you guys. Slozhi fino kampanju za 1-2-3-chi level likove, i upozori playere unaprijed u stilu "listen carefully, I shall say this only once" da vrlo lako mogu poginuti ako budu blesavi, i fokusiraj kampanju na roleplay, interakciju sa likovima, itd...probaj smanjit ubacivanje OMGAWDIMBAEPIXMONSTAH646CR!!1, no nikako im nemoj smanjiti tezinu kampanje. Natjeraj ih da razmisljaju, kombiniraju, kemijaju, teoretiziraju, pokushavaju, mozgaju, nabijaju glavom u zid...i sve one divne stvari koje se dogode tokom gejma. ;)
    - da, ova druga stavka podrazumijeva cinjenicu da ako budu blesavi ce se zamjerit sa level 2 likovima mageu koji je level 18. Jebiga. Life sux, get a f♥♥king helmet. Prvi put im daj sansu da se izvuku ako je budu znali prepoznat. Drugi put im daj sansu ali na jedvite jade da se izvuku. Treci put im kokni jednog-dva-tri lika. Cetvrti put ih pometi. Pa ce skuzit da se ne zaj♥♥avaju. Svi uglavnom pate od superhero sindroma, i to treba sasjech u korijenu. Malo hrabrosti i herojstva je oke, ali kad se fajter level 9 zalijeche na ekipu sa rijechima "boli me k♥♥♥c, imam 120 HP-a, i ac 25", e tu mu samo hiti jedan fini power word:OMFG DIE MOTHAf♥♥kA!!1 u facu, no save, die, vgg kthxbai.

    a shto se tiche kampanja, ja obicno krenem od kraja slagat kampanju. Razradjujem od globalnog eventa (ako ga ima), politike svijeta (okvirno, sitnice smishljam u hodu ili malo unaprijed gejma), pa onda do lokalnih sranja i eventova, i onda to sve oblikujem u harmonichnu cjelinu. Dam playerima x vaznijih NPC-a koje imam razradjene okvirno. Ako playeri na kojeg od njih nalete i razgovaraju se/sukobe se, onda idem kopat po kompu za njegovim sheetom. Sve imat spremno nije na odmet. No kad zbilja DM ubija party u pojam sa bojom gacha 3-cheg peasanta u 17-om redu s lijeva, onda zajebi.

    otvorene kampanje su oke, u principu imash izbor radit ke god hocesh, ja dodushe imam naviku prije same kampanje objasnit svim playerima o cem se radi. Ako ce bit standardniji gejm, objasnim im, ako ce bit not-tailored-to-party-level campaign, objasnim im, ako ce bit railroading, objasnim im, ako ce bit cisti open campaign, trchi di hocesh, radi kaj hocesh, objasnim im. ako ce bit nesh izmedju, ne kazem im nish :P

    toodlez! :)
     
  10. Asharak

    Asharak Novi Član

    Dakle, redom:

    @Exxar
    Moguće, moguće. Ali sad imamo vremena ko kenje da se dogovorimo pošto smo toliko raštrkani po raznim dijelovima obale da nema šanse da ćemo se naći prije devetog mjeseca, a to je čist dosta vremena da se kampanja dogovori i napravi. Budemo glasali za svijet, za sistem (iako se ovi moji neće htjet maknut s DnDa al dobro) i vremenski period pa kak se odlučimo tak ćemo igrati, come hell or high water. Pretpostavljam da nebu loše prošlo ak bumo svi imali malo discipline da se nalazimo svaki tjedan.
    Je, zabavio sam se. Cijeli sam bio u tome nekih 2 dana. Moglo bi se reći da mi je to dosta, ali kampanje ipak nema :belj:

    @Black_Raven
    Uf, gdje da počnem...
    1. Gurps, zajedno s HERO systemom, Fudge-om, i (lol) Risus-om sam isprobao u jednoj točci svoje DM-ing karijere i odlučio se da, koliko god su ti sistemi jako, JAKO fleksibilni u glavi mi je već nekih soma stranica o DnDu a u ovom bi bio noob. Osim toga, moji igrači jedva pročitaju cijeli PHB i nemoguće ih je nagovorit da koriste, recimo, GURPS koji ima puno više stranica i hrpetinu opcija. Što se tiće 2. edicije, pošto sam uveden u igru s trećom jako mi su čudni tamo skillovi, saveovi jedan za svaku vrstu magije, i strength na decimale. Nema multiclassanja (dobro, ima ali ne fleksibilnog) i ne mogu sve rase uzet sve klase. Dakle više je ograničavajuće. I nemam pojma što bi s time dobio.
    2. Sjećam se jednog gejma, u Ebberonu, nisam ja bio dm. Napadali smo kamp Emerald clawovaca u kojem su bila 3 lika s levelima jednakim našima i još X henchmana. Kako smo mi taj kamp zabili, DM je morao ressurectat clericicu koju smo zarobili u gorućoj kočiji a pol henchmana je umrlo od stampeda vlastitih konja. Druga polovica od plamenih strelica u šatore. I zato se svim srcem slažem s onim što ti kažeš. Da nije uspjelo, vjerovatno bi bježali ali bi vrijedilo zbog dobrog plana.
    3. Teško je ne patit od superhero sindroma kad ti fighter može golim rukama zadavit oveće pleme goblina na prvom levelu jednostavno zato što mu goblinova kritikalka ne prelazi AC. Ali tome služe goblin adepti s magic missleom :unsure:

    Obadvojci - hvala na savjetima. Pokušat ću ih držati na umu.

    Treći peasant u 17. redu slijeva nema love da si kupi gaće. Bila je teška zima i sva mu je kuruza propala
     
  11. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    a sad cu ja tebi navest jedan primjer koji sam na svoje oci dozivio u jednoj 3.5 kampanji. :)

    dakle...imamo level 6 likove cca, ja igram barda, frend barbar, i josh su tu negdje jedan rogue/wizard i cleric. i dodjemo mi vishe manje na sedmi, no nash hrabri barbar (half orc) dodje i kazhe: e...meni je fakin pun qurac kad ja loshe rolam, ne mogu nish pogodit (imao je covjek par pehova u kljucnim situacijama), i paz sad...on je fakin barbar koji je odrastao negdje u podrucju ko sto je icewind dale, pleme mrkog lichkog međeda, vishe manje, i kaze on: evo vam sad, in your face! ja imam charismu 12 (da, nekim cudom je imao skoro sve statove dobre), i ja si uzimam level sorcerera, da imam true strike i josh nesh...brijem da je shield bio u pitanju. Ja ga pitam: cek, kak ti odjednom ko kreten sa intom 7 koji jedva mentalno shvaca kak vatra nastaje uzmesh level sorca odjednom i pocinjes sibat spellove prek noci?? njegov odgovor: ja to mogu, pise u pravilima. moj odgovor: znam da pise, no pitam te di je tu smisao u igri? on: ke ti seresh, ja to mogu ja cu si time boostat svoje combat sposobnosti, itd, ser kenj, uglavnom, zavrshilo se na tome da sam odustao od icega sa tom ekipom i kampanjom. :)

    tako da...restrikcije za multiclass su mi smislene ;)
     
  12. Asharak

    Asharak Novi Član

    Ajme majko mila...
    Istina da se po pravilima to može, ali kome bi palo na pamet nešto tako... A, da. Sjećam se jednog igrača koji mi je uzeo homebrew varijantu half orog/half vampire-a i bio na neku foru dragon disciple (bio sam mlad i neiskudan, prva igra i dali mi FRCS, PHB i monster manual pa da budem DM). Uglavnom munchkinizacija bez ikakvog smisla. Ovi moji sadašnji nisu takvi, ali ih moraš puškom tjerat na roleplay. Stavio ih jednom prilikom u prazan vagon u vlaku i prošlo nekih pol sata (real life, ne in-game) da ja njima opisujem kak vani prolazi drveće i tuneli prije nego što su se oni sjetili da bi se možda mogli i upoznati.

    Ali činjenica je da u drugoj ima puno više restrikcija i teže si je napravit lika onak kak ga hoćeš. Naravno, argument je da je zato lakše roleplayat, kad ti lik ima hrpu preset karakteristika jedino što možeš je razradit mu personality i time natjerat da bude kakav hoćeš. Ja osobno ne bi sputavao svoje playere pravilima, ali ima zrnce istine u onom što piše u topicu "Edition fight". Možda da ja svojima kažem da mi daju opis likova pa da im ja napravim charactere iz toga? To bi njima bilo puno jednostavnije (relativno, neki baš nisu romanopisci), pošto ja imam PHB u glavi a oni nemaju :lol: a ja bi dobio nemunchkinizirane likove. Doduše, to kod tebe vjerovatno ne bi funkcioniralo jer kad već postoje sve te mogućnosti neće ti dati da im zabraniš da ih iskorištava.

    Možda se naći na pola puta i ograničiti mogućnosti na core rulebookse? To ja radim. Ak ti toliko smeta, maknuti multiclass i uvesti dual-classanje? Skill sistem svesti na "ove skillove imaš, ove nemaš pa rollaš ability"? Ili je to previše približavanje drugoj pa je jednostavnije igrat 2nd ed nego houseruleat treću?

    Taj ti je isti player mogao reći da je to neki hidden talent više na foru wildera iz Expanded Psionics Handbooka, i da mu se tek sad awakenao. Ima sve smisla u pravilnom kontekstu, i ne trebaš bit pametan da bi činio nešto što ti dođe prirodno. Ne dati likovima da to rade ni pod razno im onemogućava da ostvare svog lika u cijelosti. Jer možeš ti pričat kom god hoćeš da tvoj orc zapravo ima magične talente i imat bog zna kakvo objašnjenje za to ak ne može fizički nikako bit spellcaster.
     
  13. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    ehm...da, tu je jedna velika razlika. 2nd nema sorcerera, monka, i slicnih sranja. sorc je nastao kao necije izdrkavanje zato sto njegov wizard nije mogao bacat 15 fireballova dnevno...tak da mi bilo kakvo objasnjavanje sorca odmah pada u vodu, jerbo klasu vidim ko cisto mahanje k♥♥cem :))
     
  14. Seeker

    Seeker semi-retired

    3. Teško je ne patit od superhero sindroma kad ti fighter može golim rukama zadavit oveće pleme goblina na prvom levelu jednostavno zato što mu goblinova kritikalka ne prelazi AC.
    ?? krit uvjek pogadja, neovisno o ACu, zato se zove critical hit??
     
  15. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    1. Gurps, zajedno s HERO systemom, Fudge-om, i (lol) Risus-om sam isprobao u jednoj točci svoje DM-ing karijere i odlučio se da, koliko god su ti sistemi jako, JAKO fleksibilni u glavi mi je već nekih soma stranica o DnDu a u ovom bi bio noob. Osim toga, moji igrači jedva pročitaju cijeli PHB i nemoguće ih je nagovorit da koriste, recimo, GURPS koji ima puno više stranica i hrpetinu opcija.
    :omg:

    Isustimater.

    Oces rec da tvoja ekipa nije jedna od onih koje nemru zivit bez cupanja featova i prestige klasa iz svih 500 izdanih knjiga zato da si sto vise pimpaju likove? I istovremeno imaju ove probleme koje si nabrojao? Weird.

    1. Gurps, zajedno s HERO systemom, Fudge-om, i (lol) Risus-om sam isprobao u jednoj točci svoje DM-ing karijere i odlučio se da, koliko god su ti sistemi jako, JAKO fleksibilni u glavi mi je već nekih soma stranica o DnDu a u ovom bi bio noob.

    Ha-HA! GURPS ima sva pravila koja ti trebaju i koja ce ti ikada trebati na tocno 756 stranica. Manje, s obzirom da su nekih 50 od tih stranica indexi, tablice i sample setting :lol:

    Ostalo su sve savijeti kako to koristiti ako si tolki noob da se nemres sam snaci :lol:

    Oke, dosta shameless plugginga. Iako, nemrem izdrzati a da ne kazem

    Lijen si i bojis se :lol:
     
  16. Nea

    Nea curica

    :omg: :lol: hebote pa vi imate knjige za vođenje tih igara :lol: tek mi sada sve izgleda zastrašujuće :lol:
     
  17. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    omglol... :)))

    neja, neja :lol:
     
  18. Nea

    Nea curica

    pa mislil a sam da dm samo izmisli priču i podijeli uloge i onda bacate kockice da se vidi ko je na redu i tak... :omg:

    kad sam čitala vaše izvještaje s igara bilo je tako zanimljivo i smiješno i nije se činilo da imate knjigu :lol: jer je sve bilo opušteno (ako izuzmemo osvetničke misli pojedinaca :lol:)
     
  19. Black_Raven

    Black_Raven drevni hejter

    problem ti je u tome sto tu imas previshe faktora i varijabli da bi sve islo po storytelling sistemu, no eto, ljudi se trude :)
     
  20. Asharak

    Asharak Novi Član

    Da pojasnim, kad sam počinjao na moru je bio jedan stariji dečkić (16tak godina ali sam ja imao nekih 13 pa se to poništilo) s kojim sam igrao jednu avanturu u kojoj je on bio DM a onda za par dana sam skužio da koliko god tweakao svog lika da mi nikad neće biti dovoljan samo JEDAN, ergo DMstvo. Bila je čak i čist dobra kampanja, s nekim letećim gnollovima iz MM2 i dwarfovima i half-vampirom koji se sa svojim kandžama drži za zid i odskaće od njega da said gnollove zabije u melee-u.
    Sadašnja ekipa se skupila kad sam došao u srednju i sastoji se od jednog kolege, mene, jednog kolege Eydisovca (nešto s vatrom i manijom od iste...) i moje drage a od njih samo je Pyro pročitao većinu PHBa i (koliko ja znam, correct me if I'm wrong) nešto iz Unearthed Arcane i Complete Arcane-a. Drugo dvoje je na teškim mukama kad u character creationu dođu do polja s Featovima. A ja u principu ne dam ništa iz drugih knjiga jer, kad bi i dao, samo bi Pyro to išao koristiti.
    Ali problemi su u tome što oni, bez obzira što imaju samo PHB, gledaju samo gdje će što zaklat i pokupit gold. Opet primjer jedne Ebberon kampanje s konklavom kalashtara u Sharnu, napravio ja cijeli murder-mystery s dosjeima mogućih kriminalaca i bog zna kaj još ne i došli oni u samu konklavu (pošto je jedan PC bio Kalashtar pustili su ih) našli ubojcu koji se zaključao u sobu i nije htio izaći od srama. Uspjeli su ga nekak izvući i ovaj se već htio predati kad oni vuku mačeve i rollaju inicijativu.
    A fightera kad netko igra to sam obično ja, ili Pyro uzima slične featove.

    Drugi point. Da citiram,
    DON'T CALL ME COWARD!!!!
    Ahem, skinuo sam GURPS lite i sve si razmišljam dal da probam ove svoje nagovoriti... Ali bi mi za to trebao rulebook a neznam koji od milijardu da ski... nabavim polulegalno kao kopiju knjige koju naravno već imam :lol:

    @seeker, znam da postoje kritikalke. Hiperbolom sam ilustrirao svoj point :lol:

    @Xypo, jako je sve zabavno kad se prisjećaš toga. Još je zabavnije kad na to aktivno utječeš kao player i vidiš kako svijet reagira na tvoje postupke. Ak ne voliš pravila, nemoj bit DM/GM :omg:
     

Podijelite ovu stranicu