1. Disi Gost, Eydis turnir je počeo...PRIDRUŽI SE! Hop

    => Pravila i prijava ~ O V Đ E ~
    => Linkovi na igre ~ O V Đ E ~
    => Pitanja i komentari ~ O V Đ E ~

    Girly~ TRENUTNI POREDAK ~Girly
    - update 20.11.2016.

Po(d)morske Avanture - Avast, Ye Land Lubbers!

Rasprava u 'Mač i Magija' pokrenuta od Exxar, 10. Rujan 2007..

  1. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    Avanture vezane uz more se ili jako rijetko pojavljuju u kampanjama kao neki usputni elementi - I tako ste se ukrcali na brod iz grada x za grad y, po putu su vas napali sahuagini ali ste ih satrli, i tak, uplovili ste u svoje odredište, eh, gjde smo stali? Ah da, tražili ste rog užasnog monstruma Grogorgorga kako bi ste mogli spasiti vrlu djevu Maricu iz pandži nemilosrdnog čarobnjaka iz Crnoga tornja... - ili se na njima bazira čitava kampanja, kao što je recimo slučaj sa popularnim gusarskim kampanjama. No ajmo malo popričati o raznim mogućnostima i svojim iskustvima u dotičnima.


    A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!

    Tko nikada nije poželio biti gusar? Taj laže! Nema ništa bolje od pljačkanja bogatih i davanja sebi, potraga za blagom po raznim zabitim otocima, zarobljavanja trgovaca rumom (preciznije zarobljavanja njihovog tereta), i otimanja guvernerovih kćeri :evil2:

    Iako gusarstvo više odgovara character backgroundu nego tematici igre, najčešće ili svi playeri igraju gusare ili nijedan, tako da se gusarstvo može smatrati zasebnim žanrom. Iako se gusari najčešće igraju u povijesnom kontekstu karipskog Age of Saila, često se igraju i razne fantasy varijante. One pružaju dodatane magično/okultne/nadnaravne elemente, no suština ostaje ista - pillage, plunder, rape (na moru, jel). Moguće su naravno i moderne varijante, no one su obično manje zanimljive. A sf varijante obično se odvijaju u svemiru, a ne na moru.

    Općenito, gusarske avanture su vrlo zabavne stvari, sa pregrštom opcija. Iako naravno likovi mogu započeti igru kao iskusni gusari (članovi etablirane posade ili čak kapetan i njegovi najbliži suradnici), možda je zanimljivije ako započnu u zatvoru iz kojega ih (skupa sa svim ostalim zatvorenicima) slučajno oslobodi Captain Blondebeard pri bombardiranju utvrde pa se nakon bijega od vlasti pridruže nekoj piratskoj ekipi (ili okupe svoju!), ili kao bogati nasljednici kojima zli markiz kozje brade podmetene užasno zlo™ pa moraju bježati od slijepe pravde (ili završe kao u prethodnom primjeru), ili kao trgovci koji su izgubili sve novce pa se moraju okrenuti mračnijoj strani trgovine, ili kao markizovi tajni agenti koji infiltriraju opaku piratsku posadu, ili, naravno, kao nadobudni osamnaestogodišnjaci koji žele postati moćni pirati (i usput zbariti pokoju guvernerku)!

    Bilo kako bilo, gusari imaju svašta za radit, od čega se dosta stvari poklapa sa stvarima koje slijede ispod, pa neću duplicirat. No pomorska pljačka i gospodaranje sedam mora uvjek je nekako bilo svojstveno jedino njima.


    Mr. Jones, ali na moru

    Istraživanje izoliranih otočića na kojima se nalazi zakopano blago ili prastare ruševine jedna je od češćih tema. Kao i istraživanje podmorskih ruševina, naravno. Najčešće se radi o raznim crossoverima sa okultnom, horror ili fantasy tematikom. Iako su česti motivi potrage za blagom starih civilizacija (ili jednostavno zakopanim blagom moćnih pirata iz prošlih vremena), u dotičnim crossoverima jednako često se radi o potrazi za prastarim magičnim spisima ili drugim artefaktima.

    Istraživanja na površini obično susreću probleme poput prašuma i svega što one nose (nesnosni uvijeti, očajna taktička situacija, and where the hell are we?), dok podmorska istraživanja imaju jednostavan problem preživljavanja pod vodom. Čak i ako je ta mogućnost prilično pouzdana (dobra ronilačka odijela, jeftina magija), domaće kreature stvaraju veći problem nego one na suhome. Jednom kada se dođe do ruševina, stvari lako mogu postati poput klasičnog dungeon crawla.


    Ports of Call

    Pomorsko trgovanje dobra je avantura za one koji vole biti svoji vlastiti gospodari. Trgovanje može biti legitimno, u kojem slučaju igrači moraju paziti da je sve po zakonu i da plaćaju sve odgovarajuće poreze i tarife, ili krijumčarenje, u kojem slučaju moraju paziti da dobro sakriju svoj teret. Često se kombiniraju obadva pristupa, jer nema boljeg covera za krijumčarenje od legitimnog transporta. Osim same profitabilnosti posla, bitno je imati dobro osiguran brod, jer sve pada u vodu ako vas napadnu gusari.

    Trgovati se može klasičnom robom, ili recimo ljudima. Ako je robovlasništvo legalno, to je vrlo profitabilan posao. Trgovci robljem biti će drukčije opremljeni od običnih trgovaca, čisto zato što moraju imati puno veći security na brodu. Hvatanje robova može biti i zasebna avantura.

    Osim klasičnog trgovanja, često se obavljaju i razni poslići "sa strane", tipa prijevoz putnika, specijalnog tereta, i slično. Što više, trgovanje samo po sebi i nije toliko zanimljivo, tako da avanturu često vodi nekakva druga nit koja je vješto ukomponirana u putovanje i obrtanje profita. Možda su igrači lopovi kojima je trgovina front bussiness, a zapravo im je glavni cilj krađa vrijednih predmeta u lukama u kojima pristaju. Možda su plaćenici koji za odgovarajuću cijenu obavljaju razne deniable poslove, tipa otmice, sabotaže i ubojstva. A možda su jednostavno istraživači koji se financiraju trgovinom.


    Historical

    Povijesne pomorske kampanje često naglašavaju probleme sa kojima su se susretali low-tech moreplovci kao što su općenito težak život, nehigijena, boleštine, i morske opasnosti. Ranjavanje je najčešće završavalo amputacijom ili smrću. Sva povijesna razdoblja i kulturološke sredine imaju svoje čari i svojstvenosti moreplovstva. Egipćani su plovili drukčije od rimljana, koji su plovili drukčije od vikinga, koji su plovili drukčije od azijata, koji su plovili drukčije od Age of Sail zapadnjaka.


    Fantasy

    Fantasy kampanje bazirane na moru vrlo su slične povijesnima sa dodatkom magije i monstera. Naravno, razni detalji poput mornarskih bolesti i teškog života na brodu se često ignoriraju u fantasy igrama. No likovi moraju paziti na neke dodatne problema kao nepraktičnost teških oklopa (ae, plivaj u plateu!) i velikog oružja (a joj, zaglavila ti se helebarda u jarbolu, baš bed). Od oklopa najčešće koriste nekakvi leatheri, a od oružja naravno one-handed mačevi - možeš sječ i možeš bost, i nije neki bed u vodi (ajde da te vidim kako sa sjekirom mlatiš zaronjen).

    Fire magic je jako moćan, no ujedino i dvosjekli mač - lako ošteti ili rasturi brod, što donese pobjedu, no ostane se bez broda (ili ga se mora popravljati) što zna biti posebno nezgodno ako se radio o obrambenoj borbi na vlastitom brodu. Water breathing i water walking su vjerojatno najkorisniji spellovi (kao i razni boostovi za plivanje). Ako podmorska akcija nije naglašena, jednako efikasno je i letenje.

    Morska čudovišta su posebna stvar. Podmorske rase poput sahuagina su opasni pljačkaši, dok su nemani poput ogromnih hobotnica, kitova, morskih pasa, zmajeva ili nedajbože krakena vjerojatno zadnja stvar koju vide oni koji nalete na njih.

    Podmorske avanture su slične normalnim fantasy avanturama, samo što likovi moraju paziti na svoje preživljavanje ako nisu rasa prilagođenih životu u vodi.


    Modern

    Indiana Jones na moru, anyone? Navy SEALs? Svašta se i ovdje može raditi. Gusarenje je obično manje popularno, no zato su ostali žanrovi učestaliji, posebno razne vojne/paravojene avanture. Zauzimanje naftnih platformi, velikih brodova, ili obalnih utvrda nije mala stvar. A nije lako niti istraživanje dubina, gdje jedna pukotina može značiti utapanje ili drobljenje podmornice.

    Vatreno oružje ne radi pod vodom, osim ako nije napravljeno posebno za tu svrhu. Čak i ako je, baš i ne funkcionira izvan vode jer ispucava metalne boltove. Ali zato postoje razne divote poput harpuna i vodonepropusne oprema za čuvanje gunova. Ronilačka i plivačka oprema varira o vremenskom razdoblju, te je na početku 20. stoljeća vrlo nepraktična, odnosno vrlo efikasna i korisna na kraju. Naravno, odgovarajući eksplozivi rade i pod vodom.


    Horror/mystery

    Najćešće se radi o nekakvome modern horroru, koji se vrti oko problematičnih podmorskih research stanica, ruševina prastarih civilizacija na otocima ili ispod njih, i slično. Na kraju krajeva, Cthulhu sniva u potpljenom gradu R'lyehu... A svi znamo kao se potopljeni gradovi ili cijeli otoci vole vratiti na površinu zbog raznih neobjašnjivih vulkanskih erupcija. Koje su također probudile dinosaure iz kaverna ispod dotičnog vulkana.


    SF

    Problem je što na ovome tech levelu većina avantura morskog tipa završi u svemiru, a ne na moru (gusarenje, trgovina i slično). No po(d)morska istraživanja i dalje su aktivna u ovom vremenskom razdoblju, sa puno više mogućnosti nego prije. Česti su horror/alien crossoveri (X-Com ili Cybercthulhu anyone?). A i tko kaže da se moraju istraživati Zemljina mora? Postoje i čudna mora na ekstrasolarnim planetima u kojima žive razna egzotična bića...

    Ultratech ronilačka oprema je praktična, može se oklopiti, i oružje normalno radi pod vodom uz odgovarajuće minorne prilagodbe (ili čak i bez njih). Podmornice mogu ići dublje, brže su i sigurnije. Moguća je konstrukcija čitavih gradova na morskome dnu.


    Aye, she's a fine ship, she is...

    I na kraju, pomorske avanture ne bi bile pomorske avanture da se ne temelje na brodovima, čamcima i podmornicama. Ako su playeri ponosni vlasnici dotičnih, puno flavora u igru unosi održavanje i customizacija plovila. Je li im više odgovara mali, brzi brod, ili veliki na koji stane puno topova? O ovakvim izborima ovisiti će dosta situacija, često i njihovo preživljavanje. I tko još ne voli staviti kip sisate ženske ispod pramca... ili možda čak i ne kip :evil2:



    Eto, svašta se može raditi sa morem u gamingu. Je li netko od vas vodio kakvu pomorsku avanturu, ili je imao par elemenata dotične u svojim kampanjama? Ja osobno nikad nisam, uvjek nekako druge stvari dobiju prioritet. No nekako me svrbi kombinacija gusara, magije i horrora :laugh:



    I da malo pluggam Mitha: posjetite ovaj link u sekciji Novi svijet :)
     
  2. Magi

    Magi Novi Član

    Ja sam u sklopu Rokugan D&D kampanje imao dio od 10-ak sessiona gdje su likovi lovili gusare koje je vodila Sea Hag.
    Oni sami su potopili 8 gusarskih i 2 svoja broda, a gusari su im potopili jos 3. Na kraju su gusari odlucili da im je dosta svega i otplovili 500 km dalje.
     
  3. Gelender Brunhilda

    Gelender Brunhilda Velika vladarica krastavcodlakova

    Prekratko igram pa nemam puno iskustva s morem, u GURPSu malo, u D&Du ništa. No fasciniraju me divovski glavonošci, odnosno divovske lignje, krakeni, i njihovo summonanje. Nažalost, nikad nisam bila dovoljno visok level, a ni u pogodnom okružju da to i napravim. Ali to mi je gamerski san, summonat svoju vlasitiu divovsku lignju :evil2: .
     
  4. Seeker

    Seeker semi-retired

    :laugh: brunhilda i njene divovske lignje :lol:

    disklejmer: munckinizacija sljedi
    imao sam par morskih sesija, nikad bash cjelu kampanju, i moram priznat druid je tu jos nadmocniji naspram ostalih klasa, a da ne kazem sto se tek desi kad drud pomaze druzini da se pripremi za more (obicno svi prezive :P), waterbreathing, waterwalk, airwalk, morski shapeovi i summoni, a da ne govorimo o tome da druid nije ogranicen niti teskim oklopom, niti teskim oruzijem, a niti razornim fire spelovima (ima ih, ali takodjer ima i druge opcije).
    Takodjer sam imao nesto iskustva sa morskim\podvodnim avanturama u GURPS-u i moram priznat da su mi draze nego u D&Du
     
  5. Mithrandir

    Mithrandir Aktivan Član

    Belmorn ne citaj ovo jer niste jos dosli do toga :))

    Moja trenutna kampanja ce sadrzavati elemente plovidbe i gusarenja, ali necu o tome detaljnije dok ne odigramo da se ne bi Belmorn zaletio citati:) Nadam se da cu to dobro implementirati. Zato pucajte ovdje s idejama :)


    Ujedno, molim te se posjeti ovaj link u sekciji Novi svijet :)
     
  6. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    Kakve ideje trazis? Malo specificiraj.
     
  7. Psychotic

    Psychotic Duck Mutant

    Prisustvovao sam na par sešna od frenda u kampanji koja traje vec negdje 4. godinu , (preko 500 sešna! ) koja je valjda 75% na moru , njegov svijet ofkors ... brutalno nesto , inace mending FTW :D , posto je klerik zaginuo ja kao mag sam ga jedini imao pa sam morao sve popravljati + jos sam i major creation imao koji je pomogao nekoliko puta.. valjda cu jednom nastaviti to jer je prokleto zabavno (DM inace predobro vodi )
     
  8. Mithrandir

    Mithrandir Aktivan Član

    Exxar, ma opcenito o cemu se ovdje govori. Htio sam reci: nastavite s topicom :)

    Moj doprinos je da nazalost nemam nikakvih iskustva s pomorskim avanturama, no citao sam Queen of the Depths roman. Sva radnja je ili pod morem ili na moru ili uz more i jako je dobar, preporucam. Inace iz Priests serijala (no svaka knjiga je stand-alone)
     
  9. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    Exxar, ma opcenito o cemu se ovdje govori. Htio sam reci: nastavite s topicom :)
    Mislio sam da oces neke specificne pointere oko svoje kampanje :)
     
  10. Mithrandir

    Mithrandir Aktivan Član

    Ma opchenito, da steknem dojam sto se uopce sve moze raditi na moru.
    Rjesavanje ubojstva na brodu? Paljba topovima? Zelim komentare iz kampanja gdje su pomorske stvari dobro izvedene :)

    E da.. kako se boriti protiv wizarda sa fireballom? Moze unistiti bilo koji brod sa udaljenosti ohoho.
     
  11. Psychotic

    Psychotic Duck Mutant

    tesko, ali ako zelis zauzet neciji brod nije korisno ga potopiti
     
  12. Klosharr

    Klosharr The Wild Rover

    topovska bitka... koplicirano jer iziskuje kooperativan rad više ljudi - prvo kormilar mora dovesti brod u povoljan položaj za gađanje, zatim netko (najčešće kapetan) mora procijeniti kada je pravi trenutak za okidanje, topnik mora prathodno svemu napuniti i podesiti top (ukoliko postoji sistem za mijenjanje nagiba cijevi) i sl. pizdarije... tako se radilo irl, a sad ti to možeš probat skratit nekim fintama... ipak si ti DM i tvoja je zadnja :laigh:
     
  13. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    E da.. kako se boriti protiv wizarda sa fireballom? Moze unistiti bilo koji brod sa udaljenosti ohoho.
    Ako je moguce, premazati brod (jedra i uzhad pogotovo!) sa anti-fire ointmentima ili ga napraviti od tesko gorivog drva, platna i uzeta in the first place. Ako je to preskupo, onda se mora jako pazit.

    Ostala rjesenja ovise o tome kako rade fireballovi (i ostali fire spellovi for that matter). Ali u principu sve defenzivne opcije zahtijevaju magiju koja ce stititi cijeli brod, sto je skupo, dok su ofeznivne opcije jeftinije ali naravno teze za izvesti. Doticne opcije su detekcija i interception maga ranged napadima da ga se rasturi ili onesposobi. Jedi balistu!
     
  14. Psychotic

    Psychotic Duck Mutant

    jedra od azbesta ili kevlara :unsure:
     
  15. josephbt

    josephbt Novi Član

    bas mi je palo na pamet da zastititi brod anti vatrenom spikom mozda i nije bas najinteligentnija stvar. dodje protivnicki mejdj i lupa fajerbole ko velki jer zna da kad sve pobije, brod je zdrav zdravcat i njegov!!
     
  16. Mithrandir

    Mithrandir Aktivan Član

    Heheh :D interesantno
     
  17. Tyronius Mook

    Tyronius Mook Sundryan Dungeon Master

    E viš, ja bih baš mogao napravit sljedeću kampanju neku morsku.. Nikad još nisam vodio Gusare..
     

Podijelite ovu stranicu