1. Disi Gost, Eydis turnir je počeo...PRIDRUŽI SE! Hop

    => Pravila i prijava ~ O V Đ E ~
    => Linkovi na igre ~ O V Đ E ~
    => Pitanja i komentari ~ O V Đ E ~

    Girly~ TRENUTNI POREDAK ~Girly
    - update 20.11.2016.

Gurps Za Neznalice

Rasprava u 'Mač i Magija' pokrenuta od Exxar, 18. Studeni 2006..

  1. Exxar

    Exxar Fantasy-Hr Urednik

    GURPS je kratica za Generic Universal RolePlaying System, a kreirao ga je Steve Jackson (da, onaj koji izdaje Munchkine).

    Prva edicija GURPSa izdana je 1984, a trenutno je aktualna 4. edicija. Za razliku od nekih ostalih sistema, razlike u edicijama su minorne i zapravo samo peglanje nekih neugodnih detalja. Treca edicija bila je aktualna skoro 15 godina.

    GURPS je point buy sistem, što znači da se sve karakteristike likova kupuju bodovima. Likovi se sastoje od atributa, sekundarnih karakteristika, advantagea, disadvantagea i skillova. Atributa je 4: strength (ST), dexterety (DX), intelligence (IQ) i health (HT). Sekundarne karakteristike su hit points (HP), fatigue (FP) perception (Per), willpower (Will), Speed, Move, Basic Lift (BL), thrust damage (thr) i swing damage (sw). Advantages su karakteristike koje characteru daju prednost u igri, tipa Combat Reflexes, High Pain Threshold, Immunity to Disease, Flight, Charisma, Language Talent, Cultural Familiarity etc. Disadvantages ograničuju lika u roleplayingu, a primjeri su One Leg, Blindness, Bloodlust, Greed, Code of Honor, Sense of Duty etc. Skillovi su vještine koje je lik naučio (Broadsword, Shield, Diplomacy, Merchant, Survival etc), i u principu sve akcije koje lik pokuša tijekom igre (osim stvari koje se rjesavaju attribute rollovima) se resolvaju skillovima.

    Klase ne postoje. Ako netko zeli igrati fightera, kupi characteru veliki strength, dexterety i health, mnogo combat skillova i odgovarajuce advantage. Ako netko zeli igrat elfa, kupi one advantage i ostale karateristike za koje njegov DM odredi da svaki elf mora imati. Da, sve rase osim ljudi kostaju pointe, jer je sistem gradnje charactera baziran na ljudima kao referentoj tocki.

    U posljednjoj ediciji GURPS je zaista postao vjeran svojemu imenu, jer se po prvi puta bez problema može napraviti doslovno bilo kakav character. Wizard? Check. Hacker? Check. Commoner? Check. Novinar? Check. Superheroj? Check. Psionic alien sa 100 ruku i 50 glava sa mogućnošću duplikacije? Check. Pomoću modifiera koji se nakeljuju na advantage moze se modelirati bilo kakav ability.

    Sva pravila u GURPSu pocinju jednostavna, i onda se na njih moze nadogradjivati opcionalnih detalja koliko odgovara igračima. Borba se resolva tako da napadač baca weapon skill za pogodi, nakon cega njegova meta baca skill roll za pariranje ili izbjegavanje napada. Oklop upija damage (DR), ne daje armor class zbog cega je teze pogoditi protivnika (to je bullshit). Ozljede se tretiraju sa hit pointima, no oni ne rastu sa levelima kojih ni nema, vec su vezani za ST. Kolki ST, tolko HPa, no moze ih se zasebno kupiti ili smanjiti u granici od 30% STa.



    Tolko zasad... senilan sam, ako sam sta zaboravio siguran sam da ce moji underlinzi nadopunit.

    Ako ste zainteresirani, na e23.sjgames.com mozete skinuti skracenu verziju pravila koja je besplatna, GURPS Lite.
     
  2. Raist

    Raist Novi Član

    Da, sve rase osim ljudi kostaju pointe, jer je sistem gradnje charactera baziran na ljudima kao referentoj tocki.
    Sam bi htio dodati...
    Dok je ovo essentially istina, zvuci malo one sided. Sve rase se sastoje od odredjenih modifiera koji kojstaju(ili daju pointove) tako da se moze dogodit da neka rasa ima point cost od 0, ili ti cak daje pointove. Samo sto su te rase naravno onda jednake ili slabije od samih ljudi respectivly
     

Podijelite ovu stranicu